Diskuse

Jak péci chleba

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Já to přece jen nevydržel. Kdysi jsem pekl chleba bezreceptů. Jen jsem do něj dával pšeničná zrna, den před tím namočená, pak jsemjí povařil. Těsto byla hladká mouka,  nežitná, ta byla mazlavá. Z droždí kvásek. No a normálně zadělat vodou advěma deci oleje (slunečnice) a to tak, aby těsto, ještě nevykynuté, drželoformu. Ve vysypané moukou ošatce nechám kynout půl dne. Do trouby 200 stupňůvyhřáté jsem udělal na plechu, opět posypaném moukou, dva bochníčky a pak tošoupnu (jó, a nevynechat sůl a to dle chuti těsta) do trouby a hlídám jak červená, což je cca za 15 až 20 minut. Paktroubu stáhnu na 95 stupňů a nechám péci dalších 60 minut. A do těsta jsemzapracoval tu pšenku. ještě před vložením do trouby. Ještě si vzpomínám, žejsem během pečení, zvlášť z počátku, potíral chlebíky slanou vodou. Tak toje snad vše. zdravím všechny:-)

0 0
možnosti
Foto

Omlouvám se za chyby a překlepy. Ostatní souhlasí;-(

0 0
možnosti
KT

a mám po elánu. zrovna jsem se odhodlala, že to zase zkusím, navnadila mě kamarádka, která ho měla dobrej. jinak mám podobnou zkušenost jako ty. spousta vůně, výborná kůrka, zbytek lépe vyhodit...

0 0
možnosti
Foto

nahledám, zašlu ;-)

už jsem absolvovala třetí pokus, ten se už nedá ani vysílat :-/;-D

1 0
možnosti
MS

Krása! Osvěžující článek. Díky. R^

Chechtám se a vzpomínám, jak jsme před lety dostali pekárnu a užívali si podobné příhody. Poprvé nám těsto vykynulo stylem hrnečku vař, jásot nebral konce, až se nakonec po pečícím procesu bochníček těžko hledal na dně pekárny, atd., atd.

A těch zaručených receptů. Tu podmáslový, tu s bramborou, tu s oříšky, tu z kupované směsi, tu z vlastního kvásku. Různé recepty, stejný výsledek. Chutný, ale poněkud tužší chléb za „zajímavou cenu“. Ale nevzdáváme to, už jenom kvůli té vůni, která se linula po bytě. Takže držím palce v dalších pokusech tobě i nám.:-)

0 0
možnosti
Foto

A nejlepší je, přihodit ke konci kynutí škvarečky...to je teprve vůůůně :-)

0 0
možnosti
Foto

Já prostě nemám slov:-)

Jen krmu ještě zvládnuR^R^R^R^R^R^

1 0
možnosti
Foto

no vidíte, vy jenom nemáte slov, ale já už skoro nemám zuby :-/ to se nedá požvejkat ;-D

1 0
možnosti
SS

Moc jsem se zasmála, hlavně příběh s kocourem - a jelikož máme doma také tři kočky, viděla jsem to úplně živě :-)

Co se týče pečení chleba, tak musímříci, že doma peču už několik měsíců. Přístupy jsou dva - buď mít ověřený recept a nebo mít chuť experimentovat. Rozhodla jsem se pro experimenty, protože si myslím, že jedině tak člověk pochopí, co se s tím těstem děje, kdy a proč. Takže jsem se nenechala odradit prvními neúspěchy (nebo úspěchy podobnými těm vašim) a musím říct, že poměně dlouhou dobu jsem už chleba z obchodu vůbec nekoupila. Takže jakmile dochází, upeču další a občas peču i pro dědu, kterému taky chutná. Navíc jsem dala kvásek a recept dvěma kamarádkám, které podle mého návodu upekly hned napoprvé. Rada: pečte a nedejte se odradit :-)

1 0
možnosti
Foto

Mě taky zajímá, jestli prděl nahlas, nebo jen smrděl;-D Bo náš kocour, ani pes, nahlas neprdí;-D

0 0
možnosti
Foto

Moooc povedené. Vás je radost číst. Kdy se pustíme do vánoček? :-)8-o

0 0
možnosti
Foto

že bych brzy ten svůj blog mohla přejmenovat na "ještě větší blbec, než jsme doufali", jo? ;-D náááhodou, vánočky peče moje maminka a naprosto vynikající, akorát se jí občas trošku "rozjedou" a pak je zoveme kravince. ale chuťově jsou úplně jedinečný. na to si troufnu, mohli bysme začít nacvičovat někdy před vánocema ;-)

0 0
možnosti
Foto

jéé, srdíčko :-) děkuji V

1 0
možnosti
Foto

R^;-D Svižné, vtipné a nakonec i poučné ;-DR^

1 0
možnosti
Foto

správně, o to poučení mi šlo především ;-);-D

0 0
možnosti
Foto

;-DR^

Já se zas chci pustit do domácího sirupu, už mě ty patoky z krámu štvou- a děda dělával výbornou malinovku.

Čím víc bude v těch super a hyper marketech šmejdů, tím víc si lidi začnou vyrábět jídlo vlastní. Fandím malým, domácím, obchůdkům, i když jsou dražší, aby je nesemlely párky v akci za 14,90 a další šmakulády:-/

PS: jak daleko je od Tebe Nové Město na Moravě?;-)

0 0
možnosti
Foto

šmakulády ;-DR^ to slovo jsem už kdysi slyšela a zase ho už dávno zapoměla, přitom takový hezký :-)

malinovku dělá každej rok máma, neteřinka se s ní nalejvá jen si mlaská :-) není nad domácí malinovku, já ani nic jinýho nepiju, ty kupovaný sladký věci mi nechutnají :-( jen se do ní pusť, je to sice náročnější, ale stojí to za to R^

nové město - kousek - hodila jsem do vyhledávače tras a hlásí 44 km :-)

0 0
možnosti